Někdy nás tlačí termín, nebo nemáme kompetentní zaměstnance. Jindy se týmu do úkolu nechce
Způsob jednání a chování manažera k podřízeným je označovaný jako styl vedení. Teorie vedení rozlišuje mnoho různých stylů vedení a zdůrazňuje, že neexistuje jediný, absolutně správný styl vedení. Žádný styl vedení není použitelný za každých okolností a neplatí ve všech situacích. Přesto však poznání hlavních technik vedení zvyšuje způsobilost manažera stát se úspěšným vedoucím pracovníkem.
V rámci našich kurzů manažerských dovedností rozlišujeme 4 základní techniky vedení
Nařizování
Manažer jasně říká „CO“ se bude dělat, „JAK“ i „KDO” to udělá.
Vedení
Manažer jasně říká „CO“ se bude dělat, diskutuje a nakonec rozhodne „JAK“ i „KDO“
Podporování
Manažer diskutuje a rozhodne „CO“ se bude dělat, diskutuje a nechává na pořízených „JAK“ i „KDO“. Zůstává v dosahu pro případnou pomoc a podporu.
Delegování
Manažer přenáší na spolupracovníky vysokou míru zodpovědnosti. Delegování rozvíjí a motivuje spolupracovníky a zlepšuje efektivní využití času manažera.
Navíc pro vás máme drobnou pomůcku
Pomůže vám zvolit vhodný styl vedení vzhledem k situaci.
Tento nástroj si vytiskněte a v případě potřeby do něj nahlédněte. Po čase už budete volit automaticky.